Rozwój i utrzymanie, czyli zarządzanie talentami i ścieżki kariery

Cykl życia pracownika dzieli się na 6 etapów: rekrutację, on-boarding, rozwój, utrzymanie, sukcesję i derekrutację. Na początku cyklu zapewnia się pracownikowi wsparcie podczas wdrażania i adaptacji w nowym miejscu pracy, zaś na końcu zabezpiecza się firmę przed utratą kluczowych kompetencji oraz dokonuje decyzji o rekrutacji na zwolnione stanowisko. Jak w takim razie utrzymać i rozwijać pracownika, tak aby podejmowane decyzje były oparte na rzetelnych danych i zgodne z potrzebami biznesowymi firmy?

Rozwój pracownika to proces podczas którego pracownikowi wyznaczane są plany rozwojowe, a także indywidualne ścieżki kariery, dzięki którym pracownik podniesie swoje kompetencje zgodnie z własnymi aspiracjami oraz zrealizuje potrzeby biznesowe przedsiębiorstwa. Podczas rozwijania kapitału ludzkiego warto pamiętać aby wyznaczone ścieżki były osiągalne, czyli możliwe do realizacji oraz jasno określone, gdzie pracownik otrzymuje klarowne instrukcje dotyczące realizacji planu.

Rozwijanie pracowników niesie za sobą korzyści w postaci podnoszenia efektywności pracy organizacji, a także powoduje satysfakcję z wykonywanej pracy. Z punktu widzenia przedsiębiorstwa, bogaci się ono o wyszkolonych, kompetentnych i wykwalifikowanych pracowników, którzy budują przewagę konkurencyjną.

 

Skorzystaj z 21-dniowej wersji DEMO i sprawdź jak SkillBox wspiera  zarządzanie pracownikami!

Możesz również skorzystać z szablonu Matrycy Umiejętności, dzięki któremu usystematyzujesz kompetencje swoich pracowników!

Udostępnij wpis!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email