Nadszedł kryzys, co dalej?

     Odczucia związane z określeniem kryzys zazwyczaj kojarzą się negatywnie, a w efekcie towarzyszy nam naturalny opór. Termin kryzys wywodzi się z języka greckiego i oznacza „punkt zwrotny”. Faktycznie, zdarza się, że jesteśmy uczestnikami często wymuszonej i niekorzystnej zmiany. Sytuacja kryzysowa może nieść za sobą wiele konsekwencji takich jak: finansowa szkoda dla przedsiębiorców i pracowników, zachwianie pracowniczych wartości i ich wewnętrznych przekonań o sobie oraz o organizacji. Zagrożona może zostać reputacja a nawet wiarygodności firmy. Okoliczności związane z kryzysem mogą wymuszać na nas szybsze decyzje czy działania prowadzące do rozwoju.

     Jednym ze sposobów zarządzania jest korzystanie z wartości na których opiera się organizacja, czyli dotyczących wszystkich pracowników. W sytuacji, gdy większość pracowników jest zmuszona pozostać w domach, pracować w formie home-office, nastaje czas by dać szansę nowym rozwiązaniom IT wspomagającym zarządzanie kapitałem ludzkim. Jednym z takich narzędzi jest Matryca Kompetencji SkillBox. System wspomaga menadżerów oraz działy HR w zarządzaniu rozwojem pracowników. Narzędzie posiada kluczowe funkcjonalności związane z planowaniem zastępstw, sprawny obieg dokumentacji, czy powiadomienia w formie alertów. SkillBox obsługuje proces planowania ścieżek rozwojowych, a także przedstawia Bilans zasobów ludzkich w firmie. Dodatkowo opcja SAAS (rozwiązanie chmurowe) pozwala na obsługę SkillBoxa z różnych miejsc oraz urządzeń bez konieczności przesyłania plików między działami, co zmniejsza ryzyko utracenia i zbędnego powielania danych. Świat znacznie przyspieszył, ludzie mierzą się z różnymi sytuacjami, również z tymi najtrudniejszymi. Matryca Kompetencji wspiera poszczególne zespoły w  organizacji, dzięki wsparciu przy planowaniu dynamiki rozwoju, a także eliminowaniu tzw. wąskich gardeł. Gdy kryzys minie i zajdzie potrzeba odbudowania części zasobów, menedżerowie na podstawie kompleksowych danych z raportów Matrycy Kompetencji będą mogli z łatwością określić poziom zasobów, które pozostały, a także określić potrzeby kompetencyjne, których konieczne będzie zrealizowanie w najbliższym czasie. Jest to także dobry moment na skupienie się na pracownikach pod względem ich rozwoju, przeanalizowanie postępów oraz spowolnień wśród załogi. SkillBox poprzez Bilans zasobów ludzkich pomaga dostrzec aktualne luki kompetencyjne, co może przyspieszyć proces wzmocnienia kondycji firmy. Połączenie Matrycy Kompetencji SkillBox z platformą e-learningową lub VR/AR umożliwi pracownikom zdalne odbywanie szkoleń.

Dodaj komentarz